Beshom

After 46 outstanding years as Hai-O Enterprise Bhd, we look forward to the future as we preserve the best of our legacy.
We are excited to invite you into our new home.

海鸥集团历经时光淬砺,46年来发展一枝独秀。
展望未来,集团整装待发,以焕然一新的英文名字营造美满的新“”。
此番华丽转变,公司优良传统不变,文化企业精神亦如初衷。

Beshom

Beshom Holdings Bhd is the new “HOME” of Hai-O’s group of companies, a Public Listed Company on the Main Market of Bursa Malaysia Securities Berhad.
Beshom has assumed the listing status of Hai-O Enterprise Bhd on
29 November 2021.

Welcome to BESHOM.

最佳生活    始于家元
海鸥控股有限公司(Beshom Holdings Bhd),2021年11月29日,
正式延续海鸥企业有限公司在大马股票交易所主板的上市地位。

欢迎光临我们的新“”——BESHOM。

News

YUA anjur anugerah integrasi

YUA anjur anugerah integrasi
Source:
Utusan
Syed Husin Ali (empat kiri) dan Tan Kai Hee (tiga kanan) bersama barisan pemimpin Yayasan Usman Awang dan Gabungan Pertubuhan Cina Malaysia memegang poster Usman Awang semasa sidang akhbar di Kuala Lumpur, semalam.

Kuala Lumpur 23 Mac – Yayasan Usman Awang (YUA) akan menganjurkan Anugerah Integrasi Nasional Usman Awang (AINUA) 2017 pada Ahad ini bagi mengiktiraf peranan individu atau organisasi yang berjasa dalam membentuk dan menyemarakkan perpaduan kaum di negara ini.

Pengerusinya, Dr. syed Husin Ali berkata, anugerah berkenaan adalah selari dengan aspirasi Sasterawan Negara, Allahyarham Datuk Dr. Usman Awang yang sering mengangkat integrasi nasional sebagai tema utama dalam setiap karyanya.

“Anugerah ini diharap dapat memupuk dan mengeratkan lagi hubungan kaum yang menjadi tunggak keharmonian negara terutama dalam suasana yang semakin kompleks pada masa kini.”katanya dalam sidang akhbar mengenai AINUA di sini, hari ini.

Yang turut hadir Pengasas YUA, Tan Kai Hee; Timbalan Setiausaha Agung kehormat Gabungan Pertubuhan Cina Malaysia (Huazong), Datuk Dr. Chin Yew Sin dan ahli lembaga YUA, Datin Sunita Mei-Lin Rajakumar dan Chew Hong Ling.

Memasuki tahun kedua penganjurannya, AINUA 2017 yang dianjurkan dengan kerjasama Huazong bermatlamat mahu melihat integrase nasional subur dalam kalangan masyarakat berbilang kaum.

Sementara itu Yew Sin berkata, anugerah itu menyambung perjuangan Usman yang merupakan ikon yang banyak menyelesiakan masalah integrasi selain menolak sekeras-kerasnya diskriminasi.

“Huazong melihat anugerah ini sebagai usaha meluaskan peranan serta tanda ingatan masyarakat terhadap sumbangan Usman Awang dalam membantu kerajaan menyatupadukan rakyat negara ini.” ujarnya.